Intervju med Fashionandphoto

image32

Vem är du?
En 22åring som inte har långt kvar till en magisterexamen i kemi med inriktning mot näringslära.


Vad fick dig att börja blogga? Efter att ha läst alla möjliga bloggar från och med det att fenomenet uppkom kände jag att jag själv kanske hade något att komma med ändå. Tyckte dessutom att en blogg skulle vara ett bra ställe att publicera mina fotografier på (fotografering är ett av mina största intressen).
 
Hur många unika besökare har du i veckan? Runt 3000 just nu.
 
Vilket är ditt bästa tips till en lyckad blogg?
För mig är det viktigt att man ska blogga om sådan som betyder något för en, sådant man själv vill skriva om. Man ska inte posta inlägg bara för sakens skull eller skriva om vissa saker bara för att alla andra gör det. Jag tycker det är tråkigt när alla bloggar ser likadana ut. Jag tycker det är kul när bloggar sticker ut lite från mängden. Att få publicitet är också ett viktigt steg mot framgång. Sen vet jag ju inte om min egen blogg är speciellt lyckad, men det är så här jag själv tänker.
 
Var någonstans får du inspirationen till din blogg ifrån?
Jag försöker hitta inspiration hos mig själv och min omgivning. Letar man efter inspiration hos andras bloggar är det lätt att man kopierar dem.
 
Läser du några bloggar, någon favorit? Jag skumläser massor av bloggar och har dessutom ett par stycken jag läser mer noggrant. Ett par av favoriterna är jättarna am lul (http://www1.fotolog.com/am_lul) och fashiontoast (http://www.fashiontoast.com/).
 
Vem är din stilikon?
Jag har ingen direkt stilikon nu för tiden, utan jag hittar min inspiration lite överallt: på gatan och klubbar, i diverse bloggar och i min egen garderob.
 
Beskriv din stil med tre ord? Stilren, blandad och svart.
 
Vilken är den bästa trenden genom tiderna enligt dig?
Måste nog säga klänningens stora comeback (helt plötsligt svämmande butikerna över av vackra och prisvärda klänningar)!
 
Och sämsta?
Massor. Har upplevt både adidas- och championmodet (inkl. filaskor), de utsvängda jc-tightsen, indianmode etc.etc. Sjukt många konstiga trender har det varit.
 
Vilket är ditt bästa inköp?
Jag tror det är min svarta skinnjacka i mc-modell som jag nog kommer ha stor användning av under många år framöver.
 
Har du något favorit märke eller någon favorit designer?
Nej. Jag köper sånt jag tycker är fint.
 
Vilken är din favorit butik?
Alla second hand butiker.
 
Var ser du dig själv i framtiden?
Jag hoppas bara på att jag är lycklig, kär och bor någonstans där jag stormtrivs. Det är det som är det viktiga här i livet, kärlek. Allt annat som arbete och sånt ordnar sig alltid.


Kolla inn hennes underbara blogg här.

XOXO
Jossan



Kommentarer
Postat av: Anna

:)

2008-05-02 @ 23:20:39
URL: http://fashionandphoto.blogg.se
Postat av: Susanne

Svar: Du har verkligen en så insprierande blogg :) håller koll på den dag för dag! sorry att jag inte svarat på ett tag, men jag har varit sjukt och inte haft så stor lust att sätta mig vid datan. Hoppas allt är bra med dig! :) och jag hoppas du haft en bra vecka och valborg!

2008-05-03 @ 16:07:42
URL: http://littlemisschatterbox.blogg.se/
Postat av: Josefin

Tack så jätte mycket, det gör mig verkligen glad att höra :)

2008-05-04 @ 08:09:21
URL: http://jossansfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Var kan jag hitta dig?

Säg nått gulligt:

Trackback
RSS 2.0