Intervju med Karoline

j

Intervju med bloggaren Karoline som driver bloggen Thats hot

Vad fick dig att börja blogga?
Jag har alltid skrivit. Dagböcker, sagor, noveller ... och så gick jag journalistik
på gymnasiet så jag började blogga April 2005 för att få skriva av mig.
 
Villka är dina bästa tips till en lyckad blogg?
Jag är rätt petig när det handlar om layout och så. Den ska se stilren och snygg
ut annars drar jag innan jag ens börjat läsa. Annars är det viktigt med humor och
personlighet tycker jag.

Vem är din stilikon?
Kurt Cobain har varit min stilikon sen jag var 12 år gammal. Kate Moss är en annan.
 
Bästa trenden genom tiderna?
Grunge. Älskar stora skjortor, slitna jeansshort och det där lite "skitiga". Sen är det
snyggt om lägger till ett par snygga klackar och något feminit som en söt klänning tex.
 
Och sämsta?
Enorma solglasögon med blingbling och "D&G"-märken stora som toalock. Juice Couture-
dräkterna har väl inte heller varit något större favorit.

Villket är ditt bästa innköp?
Mina gummistövlar från Marc by Marc Jacobs. Alltid bra att ha! Sen älskar jag min rutiga
Gant-skjorta som jag köpte för 15 kronor på Röda Korset.
 
Följer du några bloggar, någon favorit?
Oja! Jag har blivit bättre på det. Gillar Carolina Engman, Milk, Michaela Forni, Petra, Hotspot-Karolina,
Eleonore N, Linn G, och Elin K ... bland annat. Kanske har jag glömt någon?

Smink du inte kan leva utan?
En concealer från L'oreal.
 
Din stil med tre ord?
Ovårdad, avslappnad och grå.
 
Vart ser du dig själv i framtiden?
I någon ljus lya, i en större stad. Stockholm eller någonstans i Europa.
Kanske har jag något med modebranschen att göra? Vad vet jag.


XOXO
Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Var kan jag hitta dig?

Säg nått gulligt:

Trackback
RSS 2.0