Intervju med Linn


Jag lyckades sno åt mig en kort intervju med stylisten Linn Gustavsson som driver bloggen Linngustavsson.
Jag älskar hennes stil och hennes underbara blogg så jag ville dela med mig lite av henne till er :)


Vem är du?
Linn, snart 25 år, ursprungligen från Värmland men bor sedan sex år tillbaka i Stockholm. Studerar till civilekonom med inriktning mot logistik och är klar med studierna till jul. Arbetar även sm stylist för bland annat Expressen FREDAG samt SOLO.
 
Vad fick dig att börja blogga?
Jag visste inte  så mycket om bloggar och var nyfiken på vad det egentligen var. Har alltid haft intresse av att skriva och genom att blogga kunde man ju kombinera modeintresset med att få skriva av sig.
 
Hur många unika besökare har du i veckan?
  Cirka 35 000 - 40 000

Villket är ditt bästa tips till en lyckad blogg?
Att skriva sådant som man själv vill läsa om, det gör jag och det har lyckats för mig. Att sedan också försöka  få bloggen att bli lite egen är viktigt så man inte är för lika alla andra.
 
Vart får du inspirationen till din blogg ifrån?
Saker som händer under dagen, när jag jobbar, umgås med vänner, andra bloggar, modetidningar, folk i branschen, filmer och utgångar.
 
Läser du några bloggar, någon favotrit?
Mina favoriter är Hotspot, Eleonore på Modette, Style by Kling, Fahrmans Mode samt Sofis Snapshots.
 
Vem är din stilikon?
Alexa Chung
 
Beskriv din stil med tre ord?
En kombination av modern, stilren och rockig.
 
Vilken är den bästa trenden genom tiderna enligt dig?
Oj, svår fråga. Jag är ju väldigt svag för jeans så får väl säga det då.
 
Och sämsta?
Sådant som inte är bärbart och endast funkar i modejobb i tidningar. Kul att använda när man jobbar men inte alltid så snyggt i verkliga livet.
 
Villket är ditt bästa innköp?
Min skinnjacka från Acne
 
Har du något favorit märke eller någon favorit designer?
Acne 

Villken är din favorit butik?
Acne
 
Vart ser du dig själv i framtiden?
Jag ser mig själv på ungefär samma position som idag, frilansstylist. Gift hoppas man ju att man är också och kanske mamma till ett eller två barn.


Så gå inn och läs hennes underbara blogg och så hoppas jag att ni gillar den lika mycket som jag :)

XOXO
Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Var kan jag hitta dig?

Säg nått gulligt:

Trackback
RSS 2.0