Withnailpolish



Hejsan sötnosar, Förra veckan intevjuade jag bloggaren Esther som driver blogg en nailpolish.
Här kommer intervjun

      Vem är du?
 Jag är Esther, en 15 tjej som, förutom att driva min modeblogg och shoppa en massa, sysslar med dans teater och ridning. Jag gillar att umgås med mina nära samt att träffa nytt härligt folk! Jag gillar spontanitet. Som vuxen vill jag ha en vän som hakar på min idé om att dra till Spanien dagen därpå.


Vad fick dig att börja blogga?
 Det har jag ingen aning om... Men jag började som en usel bloggare som skrev typ "jag tycker gult är fint", sen skaffade jag en webblogg.se-blogg och avancerade det hela.

Hur många unika besökare har du i om dan?
 Det ligger runt 450.

Villket är ditt bästa tips till en lyckad blogg?
 Jag är själv ingen höjdare på det, men att ha en personlig touch på allt man publicerar är bra. Som Signe(imilk.blogg.se) som brukar ha krusade bilder, eller de som skriver på ett speciellt sätt. Att hitta något eget. Vid första ögonkastet av en blogg säger faktiskt layouten mycket också. En dålig header gjort i paint ger inte intrycket av att vara en så bra blogg. Alla de stora bloggarna har ju snygg design t.ex.

Vart får du inspirationen till din blogg ifrån?
 Jag brukar kolla tillbaka vad jag skrivit för några månader sedan, och sen göra om de inlägget till en variant som passar dagens mode. Jag brukar skriva ner mina idéer så jag har de samlade. Annars kan jag bläddra i tidningar eller rota igenom min garderob för att hitta något kul att skriva om.

Läser du några bloggar, någon favotrit?
 Oh ja! Jag läser massvis med bloggar! Till favoriterna hör lisaplace.devote.se, almah.devote.se, fashionflash.se och style by kling.

Vem är din stilikon?
 Ingen faktiskt... Jag insipreras mycket utav mina favoritbloggar ovan, så de är väl stilikonerna i sånna fall!

Beskriv din stil med tre ord?
 Just nu passar detta bra: Blommig, klackad och kortkort. Men det ändras hela tiden!

Vilken är den bästa trenden genom tiderna enligt dig?
 Men så svårt! Kortkort har jag gillar länge, så det får väl duga ;)

Och sämsta?
 Jag kommer faktiskt inte på något... Om det är en trend som jag själv inte skulle bära, kanske den varit supercool i modemagasin och så, och kan på det viset inte ses som någon dålig trend...

Villket är ditt bästa inköp?
 Jag kan ju inte välja! Just nu är jag färälskad i mina nya kilklackskor, men ett bra köp var väl skinnjackan som används i princip varje dag. Och kanske den blommiga klänningen i lite röd-blå-vita färger som jag sydde om från H&M. Väl använd!

Har du något favorit märke eller någon favorit designer?
 Luellas vårkollektion är underbar! Jag har ingen favorit som stått flera säsonger, utan det varierar väldigt från säsong till säsong.

Villken är din favorit butik?
 Jag måste nog säga H&M ;)

Vart ser du dig själv i framtiden?
I framtiden kommer jag vara moderedaktör på en tidning, eller framtidens motsvarighet till det. Jag kommer ha en härlig umgängeskrets och resa en massa!

Kommentarer
Postat av: Denice

hon går i min klass (:

2008-06-02 @ 07:51:23

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Var kan jag hitta dig?

Säg nått gulligt:

Trackback
RSS 2.0